σκελετος

ΓΕΡΑ ΚΟΚΑΛΑ

Γνωρίζατε ότι το 90% της δύναμης των οστών αναπτύσσεται κατά την διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας;

Τα κόκαλα όπως και τα παιδιά μεγαλώνουν πολύ γρήγορα κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας

Παρόλο που η κληρονομικότητα κατέχει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη, μπορούμε όμως και εμείς να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν γερά κόκαλα προσφέροντας τους μία σωστή και ισορροπημένη διατροφή καθώς και σωματική άσκηση

Αθλητισμός & σωστή διατροφή για γερά κόκαλα

ü  Ασβέστιο– τα κόκαλα στην μικρή ηλικία χρειάζονται ασβέστιο το οποίο προσθέτει δύναμη στα κόκαλα.

ü  Βιταμίνη D– η βιταμίνη D είναι πολύ σημαντική για τα κόκαλα ειδικά στην μικρή ηλικία. Βοηθάει στη σωστή ανάπτυξη των οστών, βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου  από το φαγητό που καταναλώνουμε καθώς και συνεισφέρει να διατηρήσουμε τη δύναμη που έχουν ήδη αναπτύξει τα κόκαλα μας

ü  Αθλητισμός & σωματική άσκηση– συνεισφέρουν στην υγεία μας καθώς και στην ανάπτυξη των οστών

ü  Σωστή ισορροπημένη διατροφή– όλοι μας πρέπει να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή που να περιλαμβάνει τρόφιμα και από τις 4 ομάδες τροφίμων. 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και γαλακτοκομικά για το ασβέστιο

 

Σημαντικές αλήθειες για το ασβέστιο

ü  Το ασβέστιο αποτελεί βασικό θρεπτικό στοιχείο. Το σώμα μας δεν μπορεί να το παράγει για αυτόν το λόγο πρέπει να εξασφαλίσουμε αρκετό με τη διατροφή μας

ü  Το 99% του ασβεστίου στο σώμα μας βρίσκεται στα κόκαλα κ τα δόντια μας

ü  Το ασβέστιο, που παίρνουμε από μια ισορροπημένη διατροφή αποτελεί τον κύριο «οικοδόμο» των οστών μας

ü  Οι ανάγκες ασβεστίου του κάθε ατόμου διαφέρουν από άτομο σε άτομο σύμφωνα πάντα με την ηλικία, την σωματική ανάπτυξη και το φύλλο του ατόμου

 

 

Το ασβέστιο στις τροφές

ü  Γάλα & γαλακτοκομικά προϊόντα

ü  Γάλα σόγιας & γιαούρτια εμπλουτισμένα με ασβέστιο

ü  Άσπρο & μαύρο ψωμί

ü  Λιπαρά ψάρια με μαλακά κόκαλα όπως σαρδέλες, κλυπέα(είδος ρέγγας)

ü  Ανάλατοι ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα

ü  Σησάμι

 

1-2-3!!

Για να είμαστε σίγουροι ότι καλύπτουμε τις καθημερινές ανάγκες ασβεστίου μας θέτουμε ως στόχο 3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων καθημερινά. Αυτά περιλαμβάνουν το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι.

Βιταμίνη D

 

Το ασβέστιο από μόνο του δεν είναι αρκετό για να έχουμε γερά κόκαλα! Η βιταμίνη D είναι εξίσου σημαντική για την σωστή ανάπτυξη των οστών, για την καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου από τις τροφές που τρώμε και φυσικά για να έχουμε γερά κόκαλα

 

Βιταμίνη D– η βιταμίνη του ήλιου!

Το σώμα μας παράγει βιταμίνη D όταν είναι εκτεθειμένο στον ήλιο κυρίως τους μήνες Απρίλιο μέχρι και Σεπτέμβριο τον υπόλοιπο χρόνο πρέπει να καταναλώνουμε τροφές που να περιέχουν βιταμίνη D η οποία δεν είναι επαρκής στα τρόφιμα & φυσικά όση έχει αποθηκεύσει το σώμα μας τους μήνες  με ηλιοφάνεια .

Βέβαια το θετικό σε αυτή την περίπτωση για εμάς τους Έλληνες είναι ότι η χώρα μας έχει ήλιο και τους 12 μήνες του χρόνου και όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο έτσι δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για το πώς θα «μαζέψουμε» τη συγκεκριμένη βιταμίνη που στην ουσία είναι ορμόνη που παράγει ο οργανισμός μας!

Όσο για το πόση ώρα πρέπει να καθόμαστε κάτω από τον ήλιο..15 λεπτά είναι αρκετά!

 

 Η Βιταμίνη D στις τροφές

ü  Λιπαρά ψάρια όπως σαρδέλες, σολομός, τόνος, σκουμπρί

ü  Αυγά, κρέας και συκώτι περιλαμβάνουν μικρή ποσότητα βιταμίνης D